Liten marknadföringsuppgift.

 

 

Den PR-byrå du är anställd vid har fått i uppdrag att marknadsföra ett föremål på en webplats. Exponeringen är

1.      En ruta som är 250 x 250 px som är klickbar och i nästa skede kommer man in på huvudsidan som är:

2.      En websida som är 800 x 600 px.

 

 

Börja med att försöka hitta föremålets ”kärna” .USPUnique Selling Proposition eller ESP – Emotional Selling Proposition.

Vilken målgrupp ska man rikta sig mot?

Vilka behov kan produkten tillfredsställa och vilka ska ni inrikta er på i ert upplägg?

 

 

Jobba så förutsättningslöst och tillåtande som möjligt i inledningsskedet. Brainstorma och skriv ner alla idéer.

 

Det färdiga resultatet kan innehålla

Text

Bild

Ljud

Animationer

Flashfilmer

Eller en blandning där allt förekommer

 

Jobba mycket med skisser och diskutera er fram till ett upplägg. Lägg in er banner på en sida som ni tänker er att er målgrupp besöker. Ta en skärmdump som ni monterar in i en PP och där ni monterar in er flashfil. Den kan då göras klickbar och leda in till huvudsidan.

 

 

 

LO 13

 

 

 

.

 

.

 

.